måndag 26 november 2007

Champions och annat


Tiden går så fort när man har roligt brukar det sägas.

Förra helgen var jag och hundarna i Sollefteå för att besöka brukhundsklubben, Robban fick visa vad han kunde i agility och jag måste säga att jag tror att han har stora potensial att bli riktigt bra. Han kan ju redan grunderna eftersom han gått en nybörjarkurs med (gammelmatte) Mona. Har var iallafall ivrig att få jobba!


Jill har precis lärt sig hur man går ordentligt i koppel så nu får även hon följa med flocken ut och gå promenader. Hon är verkligen en jätte härlig liten tjej.

Imorgon ska vi åka till veterinären för en liten rutinundersökning och samtidigt ge Jill hennes 12 veckors spruta så vi får se hur det går. Får hon samtidigt lite miljöträning som vi just nu har högst upp på vårat träningsschema.


Igår åkte vi till Hammarstrand på utställning, jag ställde ut Marcus jämthundshanne Zack. Tomas Eriksson var domare, ingen jag ställt för tidigare och enligt ryckten var han relativt ny. Allting gick iallafall superbra, fick den efterlängtade 2:an så nu är det fritt fram för Zack att bli Jaktchampion!
Och sen som ni säkert redan läst på nyheter så har min jämthundstik Ada blivit dubbelchampion. Sista jaktprovet hon gick fick hon 87 p och det är en väldigt bra siffra! Spårprovet gick som smort. Måste verkligen säga att Ada är en riktig stjäna!
Ja det var väl allting för den här gången :)

Inga kommentarer: