tisdag 18 augusti 2009

Mycket nytt


Vi går emot höst, mörker och kyla!
Det går så långt mellan mina inlägg så jag har alltid någonting nytt roligt att rapportera! *tummen upp*
Till att börja med så måste jag säga att vi har återhämtat oss ifrån Norgeresan, börjat arbeta normala tider igen.
Hundarna är med på jobbet på dagarna, Bell har blivit bättre med skällandet på patienterna *skratt*

Förra helgen var vi iväg till Lycksele på jämthundsutställning.
Jag hade själv med mig Ada och Nea men sedan var det 6 stycken Norrskenare till anmälda.
6 av 7 fick första pris, några med CK och några med HP.
Vi kom hem med fantastiska resultat, vinnare av juniorklass på både tik (blev även BIM denna dag) och hane.
Jag ställde även upp i uppfödar samt avelsgrupp för första gången i mitt liv den här dagen, vi kom på en andra placering i avelsgrupp och VANN uppfödargruppen *ler*
(Stort Grattis till Peder och Tric som blev BIS den här dagen - pappa till våran J-kull)
Det var en fantastisk dag för våran del och förhoppningsvis så dröjer det inte länge tills nästa.
för att se fler resultat och uppdateringar, kolla in på www.norrskenets.se

På träningsfronten har det varit väldigt stilla stående, man får så dåligt samvete när man inte gör som man brukar men tyvärr räcker inte tiden till alla gånger.
Förmodligen så kommer vi inte att delta i så många fler tävlingar iår då vi känner oss ganska mättade och valpplanerna står i bruk , vi riktar in oss på kommande år istället.
Självklart så har vi lite utställningar, agilitytävlingar och spår kvar innan vi ger upp för iår *skratt*

Till helgen beger vi oss till Storhogda för att tillbringa helgen där tillsammans med arbetskamraterna.
Vi tänkte vandra i fjällen och bara ha en kortis semester, Scooby kommer att följa med och vandra med oss .
Jag tror att det kan vara bra för honom att få lite semester ifrån sonen och alla tjejerna *skratt*

Skall försöka fotografera så mycket jag kan nästa helg, så förhoppningsvis blir det en hel del bilder :) Sköt om er!

Inga kommentarer: