fredag 18 december 2009

E-Kullen är född !!


I tisdags natt / onsdagsmorgon föddes våran efterlängtade E-kull !!
Det var 5 stycken underverk, 2 tikar och 3 hanar.
Alla ser ut att bli trefärgad men jag hade inte väntat mig annat heller *skratt*
Själva förlossningen var den lättaste jag varit med om, allting flöt på och gick hur bra som helst!

Valparna är idag 4 dagar gammal och växer så det knakar, en hane utmärker sig kanske som mest med sin aptit och storlek jämfört med sina syskon.
Men annars tycker jag att dom är väldigt jämna och fina i storleken.
Jill är en utomordentlig mamma precis som jag anat, hon har älskat valpar sedan hon själv var en!
Hon är den enda av mina papilloner som hoppat i valplådan till jämthundarna och hjälpt till att sköta valparna.

Nu är hon själv mamma och sköter allting med bravur!

1 kommentar:

lena sa...

Grattis än en gång !
Blir spännande att följa de små när de växer upp !
Fortsatt lycka till !