lördag 22 december 2007

Fredag och Träning

Äntligen..
Plus grader och snön försvinner sakta men säkert.
Även om det känns lite tråkigt att snön försvinner just nu inför julen.

Idag har vi varit och tränat på brukhundsklubben med Amelia, Scooby och Jill.
Scooby fick träna fart och säkerhet idag med lite kluriga hinderuppställningar men som vanligt så var det ingen match för honom även om jag märkte ganska väl att han är ringrostig eftersom vi legat på latsidan ett tag.

Amelia hon var riktigt på hugget, körde sitt egna lilla rejs första 10 minuterna men sen så var hon redo att lyssna på vad matte hade att erbjuda. Hon fick enbart träna fart idag eftersom det är det enda hon har problem med men idag så klagade jag verkligen inte.

Jill har redan lärt sig springa igenom korta tunneln på kommando så idag har vi även lagt till slalom efter tunnel och det gick över förväntan! Hon är en väldigt arbetsglad liten tjej som verkligen gör allt för lite godis. Ska bli väldigt roligt att se vad det blir av den lilla (stora) damen framöver, än är hon så ung men har en så otroligt stor peronlighet och arbetsglädje.

Nästa gång vi åker till klubben så ska Nickie och Robban få följa med och fortsätta sin agilityträning, var ett tag sedan dom följde med nu så det är på tiden.
Men det är samma med Nickie arbetsglädje så det bara sprudlar om henne.
Hon lär sig otroligt fort men hon har också viljan att lära sig precis som sin pappa!

Hade faktiskt med mig kameran idag så jag har filmat alla tre hundarna så inom snar framtid ska jag lägga in dom på vardera sida men tills dess ..

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!

Inga kommentarer: