måndag 8 mars 2010

Sorg och solsken

Dagar rusar återigen förbi, våren är på väg och snön smälter i en rasande fart!
Äntligen kan man börja känna att det inte är långt kvar till sommaren, oj vad vi har längtat efter att återuppta träningar och tävlingar igen efter detta långa uppehåll !
Våran lilla "gäst" kommer till oss om en månad så det skall bli spännande att se hur det kommer att gå.
Lilla Enya (Keramet's Endless Enya) har idag flyttat till sin nya familj i Nordmaling, Inga-Lill och Kenneth Jonsson som har Kennel Passat.
Enya kommer att få leva ett aktivt liv tillsammans med deras andra hundar och prova på det mesta. Lycka till säger vi!

Våran älskade lilla Ärtan - Keramet's Easy To Love har under måndagen brett ut sina fjärilsvingar och flugit vidare. En högt älskad liten tjej som alldeles för tidigt, endast 11 veckor gammal avslutade sin tid här på jorden. En oerhört tragisk olycka!
Den berg och dalbanan av känslor och sorg som vi alla känner är helt obeskrivlig, det finns varken ord eller tecken!
Jag kommer alltid att minnas henne som någonting mycket speciellt!
Skänker en tanke till henne ägare Hanna och Nicklas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så otroligt sorgligt...Blir ledsen långt inne i hjärtat...lilla lilla gulliga fina Ärtan...Sov i ro gullegumma. Kram från Anneth i Gällivare

Angelica Nilsson sa...

Hejsan! Jag måste bara få fråga vad det är som har hänt? Jag har själv förlorat två hundar, en pappis o en tibbe, de blev ihjälbitna. Och detta var min första tanke. Jag hoppas jag har fel och beklagar sorgen, jag vet hur det känns...