fredag 26 mars 2010

Vår


Äntligen så början våren sakta men säkert komma smygandes.
Fortfarande så har vi dagar då man sitter i köket och ser snön falla till marken, men dessa dagar är dock inte så vanliga längre. Graderna har ändats från minus till plus och äntligen kan man känna vårens vindar komma! Äntligen, äntligen!!
Sommaren har nog aldrig varit så saknad som den varit just denna vinter, men samtidigt så har inte jag under min livstid varit med om en sån kall vinter heller!
Hundarna har säkerligen börjat få vårkänslor och det spritter i kroppen på dom när vi är ute på våra promenader, det smittar av sig vill jag lova! *skratt*

Nu har jag lyckats att anmäla hundarna till lite utställningar i år också, det blir inte lika många som förra året utan nu tänker jag försöka att satsa på lite fler agility tävlingar och viltspår med hundarna istället. Så nu är det bara att invänta att sista snön försvinner så att vi kan sätta igång med våran träning!

Imorgon så åker vi till Stockholm och hälsar på vänner och bekanta.
Skall hämta lite saker i Papillon.ringens regi men också hämta hem lilla Jolly.
Nickie har satt igång sitt löp och har varit på veterinärbesiktning med UA som resultat.

Idag när jag satt och tittade på när alla mina älskade hundar lekte i den sista snöhögen ute på gården så kände jag en viss ledsamhet mitt i all min glädje. Hundarna betyder så oerhört mycket, det är mer än familjemedlemmar för oss och varje en av dom har svetsat sig fast hårt i hjärtat.
Jag insåg just då hur fort tiden går, hur fort hundarna åldras och hur man själv inte hinner med.
Tiden känns så lång när man tänker på det men inte när man upplever den.
Vi firar alltså 12 år med rasen papillon i år!

Jag antar att vi lever efter ordspråket - Tiden går fort när man har roligt!
För roligt det har vi, hundarna bringar så många skratt och så mycket lycka varje dag!
Visst är man väl en lyckligt lottad hundägare trots allt som är berikad med så många härliga personligheter ...

Inga kommentarer: