torsdag 6 maj 2010

Long time

Jolly ute på skogspromenad

Ja nu var det väldigt länge sedan jag tog mig i kragen och skrev någonting i bloggen, men när man har mycket runtomkring sig så är det inte så lätt att komma ihåg alla gånger *skratt*
Självklart så har det hunnit med att hända en hel del sedan jag skrev sist.
Vi har hämtat hem en stockholmskille, Jolly (Lamonia's Jolly Bob).
En pigg och glad liten herre som eventuellt skall bli pappa till Nickie's kommande valpkull.
Han trivs bra hos oss och är våran clown som ständigt showar *skratt*

Det har även hunnit med att flytta in en liten jämthundsvalp, min första egna!
Juni heter hon och kommer ifrån Finland/Kajaani.
Helt fantastisk tjej med mycket åsikter och energi, hoppas att vi kan göra någonting bra av detta lyckorus!

För en vecka sedan jag fick jag äran att följa med Gunilla till Sävsjö för att hämta hem sitt nyförvärv, Gangster (Tingate's Higher N Higher)

Vi flög ifrån Sundsvall till Landvetter, åkte buss därifrån till Göteborg och tog sedan tåget till Jönköping. Där hämtade Alexandra oss och vi åkte för att hälsa på Helen och Göte som har kennel Oak Springs, jätte trevlig att träffa Helen och hennes hundar även om det bara blev för en kort stund.
Sedan åkte vi till Tina och Daniel som har köpt Keramet's Extreme Secret "Nonstop".
Vilka underbara människor, bjöd på middag och trevliga pratstunder!
Nonstop är sin far upp i dagen vid den åldern, enda som skiljer är att Scooby inte hade lika mycket päls och inte lika stora öron *skratt*

Tack Tina och Daniel för god mat och trevlig sällskap, jag hoppas att vi ses snart igen!
Sedan bar det iväg till Alexandra där Gunilla skulle hämta sin valp.
Vi hade väldigt trevligt, surrade och tittade på alla fina hundarna!
Vi fick sova över hos Alexandra för att på morgonen bege oss hemöver emot Norrland.
Stort tack till Gunilla som lät mig följa med på en fantastiska resa, Till Tina & Daniel för god mat och för att jag fick se hur lill prinsen har det, till Helen som lät oss titta på alla vackra hundar och till Alexandra som bjöd på trevliga pratstunder och sovplats!

Inga kommentarer: