fredag 4 april 2008

Allt och lite till ..


Ja den försvann i en rasande fart..

Vi har haft mellan 5-13+ grader hela veckan med stålande sol. Vi har gått långa promenader efter älven med hundarna, mycket uppskattat!
Äntligen är våren påväg i våran riktning *tummen upp*

Framförallt så är snart hela agilityplanen upptinad så hindren kan komma fram igen, någonting som vi ser/sett fram emot.


Första tävlingen vi är anmäld på blir i juni uppe i Umeå, så kommer bli hårdträning fram till dess.


Vi är ju oerhört ringrostiga efter vintervilan så vi får se om vi hinner komma igång till juni. Scooby har varit väldigt träningssugen, så igår plockade jag fram några av mina egna hinder och gjorde en liten bana ute på gården. Ivrig och glad sprang han skällande omkring och tyckte nog inte att jag skulle lägga mig i vilken riktning banan gick *skratt*


Tidigare i veckan så tog jag med mig Jill och Nickie till brukhundsklubben och tränade in några hinder. Pågrund av all snö så har dom ännu inte fått prova några balanshinder så det ser vi också fram emot att få börja träna.

Istället så byggde jag en kort bana med 4-pinnars slalom, tunnel (lång-kort) och däcket.
Mest hindersäkerhet och fart eftersom dom redan kan dessa hinder.
Farten kan jag verkligen inte klaga på och igentligen inte någonting annat heller så ska bli spännande att se hur det går för dessa två flickor i framtiden.


Jill är som vanligt den glada och galna lilla/stora tjejen. Hon har till och med lärt sig räkna, jag säger en siffra mellan 1-5 så slår hon med tassen lika många gånger.
Finns snart ingenting den damen inte kan, en otroligt rolig hund att träna.

Ja, och i valplådan är det full rulle, valparna växer och växer, idag fyller dom 1 vecka!

Inga kommentarer: