lördag 19 april 2008

Smått & Gott




Igår blev små valparna tre veckor!

Det är full fart, både innanför och utanför valplådan.

Än är dom lite ostadiga på benen men det har nog gått över om ett par dagar.

Dom är iallafall fortfarande väldigt lugna och tysta, roar sig glatt med varandra!


I onsadag tog jag med mig Scooby till brukhundsklubben för lite träning.

Jag byggde en bana med däck, tunnel, slalom och hopphinder i en rund cirkel.

Mest då för att träna fart och för att kunna få honom mer självständig.


Jag stod i mitten och dirigerade honom till olika hinder varje gång.

Det gick så himla bra, det fick bara bli en kort träning .

Vi gick efter talesättet "sluta när det går som bäst", kändes som att det var onödigt att nöta på det som redan gick kanon bra.


Nu på tisdag drar vi igång med ungdomsträningarna igen. Det är jag och en tjej till som håller i dessa träningspass för nybörjare och dom som hållit på lite sen tidigare.

Vi har haft paus under vintern så ska bli roligt att se om det är någon som har "tjuvtränat" hemma.

Så då kommer även jag och Scooby få lite rutin på träningarna, ska bli så skoj att komma igång igen! Längtar till att tävlingarna i sommar.



Amelia är pigg till och från, hon går fortfarande på rimadyl och ska få fortsätta med det några veckor till.

Man märker inte så mycket på henne för tillfället, koppelpromenaderna gör henne otroligt sprallig och leksugen.

Fick hon välja så skulle hon nog kunna springa 1 varv runt jorden, men än dröjer det innan någonting liknande kan bli aktuellt, om det blir aktuellt!
Vi håller iallafall tummarna att hon ska pigga på sig.
__________________________________________


(Stort tack för alla gratulationerna som kommit från alla håll och kanter! )

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Guuud va söta Jämtevalparna är!!!! Tror jag kommer och kidnappar ett par stycken...vi har ju ingen sådan i vår brokiga skala ;-) . No I mår ypperligt han ska besiktas och vaccineras imorgon. Hinner du så får du gärna komma och se honom!
Kramar från Erja med hela hundmaffian!