lördag 12 april 2008

Blandade Nyheter!


Jag tror att vi börjar med de lite sämre nyheterna ..


På söndagskvällen blev Amelia hastigt dålig, hon bara låg och såg allmänt hängig ut.
Hade väldigt ont i magen och ville inte alls äta eller dricka.

Efter en del samtal med veterinär så åkte vi sedan in på måndags morgonen för en titt.

Det var diskbråck hon hade drabbats av trodde veterinären, i mittenpartiet på ryggen vilket gjorde att hon fick svårt att stå och gå ordentligt.

Rimadyl, koppelpromenader och enbart ta det lugnt minst 3 veckor framöver är vad som gäller..

Efter de två första tabletterna så var hon genast i gasen. Nu är hon helt återställd igen, känns skönt att se hennes rätta "jag" igen.

____________

Jills vackra pappa
Marrics Forbidden Dreams "Travis"
har åkt hem till Finland igen.
En härlig liten kille av sällan skådat slag.
Jill kommer ständigt påminna oss om Travis, hans otroliga temperament och hans glada sätt.
Jag hoppas att vi kommer få se mer av honom framöver, Lycka till !
________________

Nu till dom lite gladare nyheterna..

Jämthundsvalparna fyllde 2 veckor igår och öppnade sina ögon i onsdags, så jag antar att det inte dröjer allt för lång stund innan det är dags för dom att börja krypa ur lådan.
Dom är fortfarande otroligt jämna och fina, tikarna och hanar är lika stora och tjocka.

En valp har gett sitt första skall redan, kanske är det ett gäng duktiga jakthundar som ligger i lådan? *tummen upp*

1 kommentar:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Haha, jag har snart bloggat i kapp dig...........hoppas allt är bra med er och Amelia!!!