lördag 31 maj 2008

Badning och Träning..



Är vad vi har sysslat med hela veckan när bloggen varit tyst..

Förutom att vi ligger i hårdträning inför agilitytävlingen nästa helg så har jag även börjat träna Jill i lydnad. Hon är otroligt uppmärksam och lättlärd.

Det vi börjat träna på är främst fotposition och sen läggandet, det är en ivrig liten dam som inte har alldelens för mycket tålamod så jag tror att ligga i 2 minuter kommer bli en utmaning *skratt*.

På agilityfronten går det riktigt bra, vi var och tränade i torsdags.
Jag byggde då en hel bana och körde som en låtsastävling med lite svåra vändningar osv.
Scooby körde på riktigt bra faktiskt, härliga träffar på kontaktfällt och bra fart.

Amelia däremot tyckte inte alls om min bana utan hittade på sin egen, hon är för rolig den lilla tanten.
När jag väl fått kontakt med henne så strulade slalomen, Amelia hade nämligen fått för sig att det endast var 8 pinnar och inte 10 *skratt*.
Efter lite övertalning så funkade det klockrent men jag anar att hon kommer busa runt en hel del på tävlingen.

Från det ena till det andra..
Vi har som sagt börjat våran badsäsong här i Norrland, både igår och idag har vi haft över 30 grader vamt i solen så hundarna har verligen varit i behov av att få svalka av sig.

Igår åkte vi till en liten tjärn som ligger alldelens i närheten där dom fick hoppa i från bryggan.
Tyvärr så var det alldelens för mycket barn som badade där så idag så åkte vi till en sjö någon mil ifrån Junsele där jag med gott samvete kunde släppa hundarna.
Scooby har alltid älskat vatten och simmar så fort han får chansen. Helst av allt så skall matte kasta pinnar så han får simma och apportera.

Jill som tidigare inte varit så bekant med vatten både simmar och dyker. Hon är faktiskt snäppet värre än Scooby när det gäller att älska vatten!

Men dom har otroligt kul ihop när dom springer längst stranden och kastar sig i..


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va härligt det ser ut när dom badar. Roxie är inte ett dugg sugen på att gå i vattnet när vi går till sjön. Hon kan doppa tassarna men sen vänder hon :)

Håller tummarna för er nästa helg på agilityn. Vi ska på en 2 dagars kurs i utställningteknik nästa helg.. bra va?! *haha*

Kram Pernilla o Emma