måndag 26 maj 2008

Utställningen i Sundsvall

Roxie med sina rosetter
På lördagen åkte vi upp till Sundsvall för att träffa Pernilla och hennes familj som kört upp ifrån Falun för att ställa ut lilla Roxie.
Lika roligt att träffa dom varje gång! Vi åkte ut till skogen så hundarna fick busa och springa av sig innan vi begav oss iväg för att träffa Marita och hennes familj.


När vi kommit hem ifrån Sundsvall så var vi bort bjuden på middag så badningen av hundarna blev sent. Mitt upp i badningen av Scooby så kommer jag på att stamtavlorna ligger hemma i Junsele *suck* men vad ska jag säga annat än att det är likt mig.

Jag badade iallafall färdigt Scooby för att sedan bege mig mot Junsele. När jag kommit tillbaka till stan blev det föning och borstning, en sen kväll med andra ord.

På söndagsmorgonen startade vi runt halv 8, kände mig lite stressad eftersom jag skulle vara först upp i ringen med en jämthundshane. Vi åkte och hämtade Karin och hennes papillon som skulle åka med oss till sundsvall.

Bonus som jämthunden hette gick väldigt fint och följsamt, vi började med att vinna klassen med CK, CERT och avslutade det hela med ett BIM! Stort grattis säger vi till Patrik och Therese.

Dagen fortsatte med papillonerna. Först ut var lilla Znappy (pappiloves Znapshot) som gick i juniorklassen. Han fick en 1:a med Hp och slutade som 2:a i junkk. Grattis Marita!

Nästa hund upp var Scooby som den här dagen inte alls var på humör.
Vi gick in och gjorde vårat bästa vilket resulterade i att han fick 1:a med CK och slutade som BH-4!! Helt galet roligt..

Sista hunden som jag skulle ställa ut den dagen var Roxie (Scooby & Amelia barnet).
Roxie gick i unghundsklass och hade 3 fina konkkurenter.
Hon fick en 1:a med Hp och slutade som 3:a i ukk. Grattis Pernilla & Emma!

Jätte lyckad dag, faktiskt en av de trevligaste utställningarna vi varit på!
Ett jätte grattis till alla övriga utställare och dess framgångar under dagen ..

Inga kommentarer: