fredag 13 februari 2009

Lite Nytt


Jämthundsvalparna har nu redan blivit 2 veckor gammal, öppnat sina ögon och sakta tagit sina första riktiga steg på skakiga ben.

Nya bilder på dom finns att se på http://www.norrskenets.se/

För övrigt går allting framåt, vi tillbringar större delen av våran tid på veterinärkliniken.
Långa dagar som bringar både "skratt och gråt", självklart så har vi fantastiskt roligt och lär oss någonting varje dag.
Någonting som jag verkligen förundras är bla. Scooby som i hela sitt liv "hatat" veterinärer och dess kliniker men nu efter ett par dagar där med mig så är det han som ligger före i kopplet på ditvägen, han som blir dragen ut därifrån när dagen är slut *skratt*

Scooby, Bell och Jill har fått sin andra rabies spruta så nu är det 120 dagars väntan på blodprov. Amelia har även varit "försökskanin" på röntgen och fått besked om A-höfter *tummen upp*
Den stackaren hade även fått en liten tandköttsinflammation och var tvungen att dra en av framtänderna idag, mindre roligt tycker jag men vad gör man inte för att rädda resterande?

Bell har börjat att löpa och är nu inne på sin 4:e dag som "vuxen", hon har fått lite beteende förändringar under dessa dagar men jag antar att hon snart blir sitt rätta jag igen.

Flytten är vi i full gång med och imorgon går sista flyttbilen, skall bli väldigt spännande!

Jag lovar att jag skall bli bättre med bloggandet (och hemsidesuppdateringarna) här fram över, bara alla sakerna har kommit på plats så skall jag även koppla in internet.

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Hej vännen !!Låter jättekul och intressant ! Men du vet, man är ju sig själv närmast !! Du flyttar ju till mina hemtrakter ! Åt fel håll, ännu längre bort från oss !! Nu blir det längre ifrån , när vi ska träffas. hoppas att du någon gång hittar hit !! Kram Kram