fredag 20 februari 2009

Lördag

Återigen har en vecka gått med stormfart!

Kan inte säga annat än att det är fullt upp större delen av dagarna.
Bell och Amelia har fått varit med mig på kliniken denna vecka medans resten av hundgänget har fått varit hemma i Junsele och semestrat.

Alla valparna är det full fart på, krälar över lådkanten redan så jag måste verkligen säga att det är en otroligt tidig kull.
Jämnför jag med den förra så är dessa valpar iallafall 1 vecka tidigare med allting.
Skall bli otroligt kul att följa dom genom livet och genom skogen *skratt*
Har filmat dom så lägger in en liten kort snutt från imorse då det var lite halvlugnt i lådan.


Vi har fullt upp med att försöka namnge kullen, förmodligen kommer det bli namn på bokstaven J denna gång. Om ni vill se nya bilder på valparna så gå in på www.norrskenets.se och kolla på foton eller under valpar.

Under kvällen har jag roat mig med att bada upp hundarna, alla var verkligen i behov av det.
I Torsdags åkte vi iväg till Gäddede, Jorm och Blåsjön för lite olika ärenden. Alla tre ställena ligger alldeles jämnsides vid fjällen så utsikten var enorm vill jag lova!


Vi gjorde även ett besök på älgfarmen mountain moose där vi tillsammans fick gå in till deras två stycken tamälgar för en lite närmare bekantskap.
Hela dagen var otroligt lyckad och jag kan garantera att hundarna sov väldigt gott på hemvägen *skratt*
Nej nu skall jag fortsätta att föna och klippa till hundarna men jag återkommer snart igen!

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Du är rolig du :-) Återkommer snart, säger du !! Hur ska man tolka det:-)

Bell är hur tjusig som helst !!! Grattis !

Hälsa pappa att det syns vilka kanon jakthundar det blir av valparna !! Det är bra klös i lådan redan !!// Kram