måndag 9 mars 2009

Måndagmorgon


Och det är full fart på jämthunds valparna som nu är 5,5 vecka gamla.
Dom har nu fått flytta ut i köket och även fått träffa resten av våra hundar, någonting som var mycket uppskattat.
Gud vad fort tiden går när man tänker efter, det är bara 2,5 vecka tills dom små liven skall flytta hemifrån. Några skall bli norska medborgare medans andra stannar kvar i Sverige.
Igår så fick alla valparna följa med oss ut på gården för att upptäcka den "stora världen", OJ så dom sprang och lekte i all snö men tyvärr så tillät inte vädret att det blev någon längre lekstund.

Under helgen har vi varit hund vakt till Bells "fästman", nämligen den lilla chihuahuan Zero.
Gud så dom har lekt, Bell och Zero är helt oskiljaktiga när dom är tillsammans.
Helt otroligt kul att bara sitta och titta på när dom leker.

Nu på onsdag skall vi iväg till Sundsvall för att gå på en foder kurs.
Vi kommer även att åka till Hudiksvall på en foder kurs i slutet på Mars.
Jag är inne i en period då vi skall byta foder till pappisarna nu så förhoppningsvis så kommer jag att lära mig lite mer om foder och kanske även vet vilket det nya fodret blir när jag kommer hem därifrån? *skratt*

Fick ett jätte trevlig samtal igår ifrån Pernilla som ringde och skvallrade att Diddi varit på inofficiell utställning i Rättvik. 1:a med HP blev resultatet och tydligen så hade den lilla damen skött sig otroligt bra i ringen. Stort Grattis och Tack Pernilla för att ni kämpar på!



Nu inväntar vi bara årets tävlingssäsong, både jag och hundarna har verkligen längtat efter agilitybanorna men med den snö som ännu ligger på backen så har jag insett att det inte är dags än på ett tag tyvärr .. Men några utställningar skall vi iallafall hinna med här framöver, har anmält Nickie till några officiella utställningar iår så det skall verkligen bli spännande att se hur det kommer att gå.

Inga kommentarer: