lördag 21 mars 2009

Lördag

Jisses vad dagarna går fort! Tänk om man kunde stanna tiden i bland?
Jag vill ju hinna med så mycket av allting som är roligt.
Känner att det är dags att lägga alla mina oviktiga måsten på hyllan, för här ska det enbart njutas i massor av sol, skidutflykter till fjälls med ryggsäck full med diverse godsaker, ett glatt hundgäng och massor med lydnad och agilityträning.
VI kan ju inte sitta inne när solen skiner, ellerhur?
Tänk så som vi har väntat på dessa tider, dags att ta vara på dom nu *skratt*



Vädret idag har varit helt fantastiskt, trots ynka plusgrader så har vi kunnat vara ute hela dagen. Det enda man kanske kan få lov att klaga på gällande vädret är allt slask!
Hundarna var absolut inte vita när vi kom hem, snarare svart *skratt*
Jag håller verkligen tummarna att solen kommer att hålla i sig så all blöta hinner torka upp. Självklart så är det halva charmen med alltihopa, utan allt detta slask så skulle man aldrig hinna med att känna att det faktiskt är på väg att bli sommar ..



Nu på onsdag så skall valparna chippas och vaccineras, det är snart dags för de små liven att flytta till sina nya hem. Alla är speciella på sitt sätt och jag har även sett ut en favorit i denna kull, skulle jag behållit någon denna gång så skulle det vara Jorm.
Han är störst och klumpigast men är för den sakens skull inte mindre charmig än sina syskon, tvärt om!

På måndag så skall vi börja återuppta våran agility + lydnads träning igen.
Varje måndag är det ett glatt gäng som ses och tränar tillsammans.
Maria tipsade även om en agilityhelg den 9-10 maj som jag anmälde Scooby och Jill till.
Äntligen säger jag bara, Äntligen som vi har väntat!!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Jaha, är det hos er solen var i helgen!! Vi har haft alldelens grått o trist väder hela helgen :(

Ja, visst är det jobbigt nu när hundarna blir så lortiga o grusiga hela tiden. Men det är tur man har rinnande vatten *haha*

Ha det bra
Kraaaaam