söndag 29 mars 2009

Utställningsdebut


Idag har vi varit i Åsele på den årliga inofficiella utställningen. Bell gjorde sin debut och jag måste säga att jag faktiskt är väldigt imponerad utav henne.
Ingen reaktion på bordet alls, utan det var med självförtroende hon traskade runt i ringen.
Självklart så fanns det stunder då hon inte tyckte att det var fullt lika roligt men skulle jag göra en sammanfattning av det hela så tror jag att Bell tycker att det var ganska roligt och en ny men bra upplevelse.
Kritik: Trevlig Juniortik med ett mycket bra temperament. Bra rörelseshema, välvisad!



Bell var ensam juniortik, fick ett första pris med HP för att sedan gå in och tävla emot Camillas Lotus som vann. Han blev BIR + BIS -3, Stort Grattis !!

Idag flyttade även den sista jämthundsvalpen, visst är det tomt här hemma men samtidigt så har de alla fått otroligt bra hem. Jilla har flyttat till Norge så nu är även vi övertalade att resa till Norge på Hamarutställningen *skratt*

Annars så har det varit ganska lugnt, vi har börjat med måndagsträningar på bhk tillsammans med ett gäng glada hundmänniskor *skratt*. Förra måndagen så var det Scooby, Jill och Amelia som fick sig en liten genomkörare i lydnadsklass 1. Bell fick bara följa med och miljötränas och träffa andra hundar.
Jill har verkligen utvecklats och mognat sedan i somras, jag märker en sånn stor skillnad på henne. Tyvärr så löper hon för tillfället vilket gör att hon blir en aning "nergången".
Men imorgon är det dags igen, ny dag och nya tag!

Måste passa på att be Maria om ursäkt för förseningen i morse, du vet ju hur jag och tid är *skratt* men jag lovar att klockan numera är omställd till sommartid. Vill även passa på att gratulera Bell's pappa som varit i tyskland och gjort storslagen debut med BIS x 3 , Grattis Inga-Lill och Elliot !!

2 kommentarer:

Maria Ohlsson sa...

He he, tack för ursäkten...jag hann ju bli nervös innan du kom. Nästa gång ska jag egenhändigt ringa och påminna dig om sommartiden!
Bell såg jättefin ut, hon kommer att bli en riktig snygging!

Vi ses snart

Pernilla sa...

Va roligt att det gick bra för er på utställningsdebuten.

Diddi var oxå på utställning i helgen. Slutade på 2:a placering med HP. Hon var jätteduktig!!

♥ kram ♥