söndag 19 april 2009

Hemma ifrån Stockholm



Nu har vi kommit hem till Junsele igen efter en fantastisk resa till "stor staden".
Dagarna har varit otroligt välfyllda kan jag säga, alltifrån shopping, felkörning, bad och köer till att hälsa på nära och kära.

Vi åkte i onsdags ner till sthlm, startade tidigt för att komma fram i bra tid.
I Gävle stannade vi för att äta på en thailändsk restaurang, förhoppningarna var att Pernilla m Diddi och Roxie skulle vara hemma så att vi kunde göra en liten snabb visit.
Men tyvärr så var hon bortrest till måndag (men vi ses ju i maj? :) )
Resan fortsatte och vi var framme kring 16 tiden, direkt in till campingen för att packa upp våra saker och kolla runt.
Vi (jag och Stefan) hade hyrt stuga på Björknäs Camping & Stugby som låg utanför Upplands-bro.
På kvällskvisten åkte vi för att göra ett besök hos Inga-Lill och alla hundarna för att sedan göra en snabb avrundning på kvällen och hoppa i säng.

Dag 2 började med shopping i upplands väsby och långpromenad med hundarna runt en sjö strax utanför.
Mitt på dagen så kom Mella för att möta upp oss, vi skulle nämligen följa med henne till hennes pappas islandshästgård. Otroligt vackert och många fina hästar, man kan ju inte annat än sakna att äga häst?
Hundarna levde livet och kom på någonting fantasiskt, nämligen häst b...!!
Med munnen full sprang dom runt i hästhagarna och jagade varandra.

Vi följdes sedan åt till Inga-Lill för ännu ett fantastiskt besök, Tack för allt!!
Följande dagar bara flög iväg, med en ofungerande GPS, punktering och virrpannor vid ratten så var det inte lätt att ta sig in till stan för att göra fler besök hos alla vänner!
Tanken var att vi skulle stanna i sthlm längre men efter ett telefonsamtal ifrån mamma imorse där hon berättade att Amelia inte varit pigg så var valet lätt, vi åkte hem!

Vi har haft en otroligt spännande resa och kommer att göra om den snart igen, trots all denna ledighet så måste jag säga att jag tycker att det känns skönt att vara hemma igen.

Till alla er som jag inte hann hälsa på så kan jag bara säga att jag är ledsen att besöken inte blev av MEN jag kommer snart igen *skratt*

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Hej Michaela !! Vilka underbara bilder. men så är det ju ett proffs bakom kameran !!

Hoppas det inte är något allvarligt med Amelia ... Nu gjorde du mig orolig ! Kram