söndag 26 april 2009

Helg


Helgen har vi tillbringat i Näsåker, vi har nämligen varit på handling kurs för Gerard O´Shea!
En efterlängtad kurs som jag verkligen räknat timmar och minuter till, jag har precis kommit fram till att jag inte kan visa hund *skratt*
Gerard har verkligen hjälpt oss på många plan, allting känns så otroligt logiskt efter bara två dagar tillsammans med honom. Ja vad kan man säga om denna fantasiska humor fyllda människa? så otroligt kunnig och duktig på att lära ut ..
Jag tog med mig Scooby och Bell för att få lite ny-tänk och framförallt att lära mig själv att kunna visa två olika hundar med helt olika fördelar och nackdelar.
Självklart så lär man sig inte att "cykla" på bara två dagar men med många olika tips och idéer så kommer jag att fortsätta att träna, hundarna gjorde större framsteg än matte*skratt*
Det viktigaste för mig och förhoppningen var ju just att få tips för träning.
Tack för en fantastisk kurs Gerard!

Annars så har vi bara latat oss i solen, kastat boll och gått promenader. Känns att man ännu inte är van värmen men gud så vi glädjer oss åt den *ler*

Passade på att fota hundarna när vi var ute och lekte idag, några av bilderna kan du se nedan.
Resterande bilder kan du se om du klickar HÄR



Nej nu skall vi bege oss till Strömsund och förbereda oss inför jobbet imorgon!
Fortsatt trevlig kväll önskar vi er alla

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag sa ju att man skulle bli helt lyrisk efter en kurs med Gerhard *haha*. Nu är du väl så vältränad o peppad så du tar storslam i Piteå?!;)

Helt underbara bilder du har tagit. Du har sååååååå fina hundar!!

Vi ses snart :)
Kram Pernilla o Emma

Åsa, HUNDraelvan sa...

Jättekul att du kunde vara med i år - och att du är så NÖJD!
Har redan bestämt att vi gör ett liknande arrangemang nästa år...

Många vänliga voff!