måndag 4 maj 2009

Sjuk


De senaste dagarna har vädret bjudit på sin bästa sida, med sol hela dagarna och över 20 + grader så kan jag inte påstå att varken jag eller hundarna har klagat.

Dagarna har vi tillbringat utomhus, planterat lite blommor och delat på glass.
Min ork har inte varit den bästa då jag legat i feber, frossa och halsont sedan i onsdags.
Men idag så har det äntligen börjat att släppa så vi återigen kan börja träna inför kommande helg då vi skall till Åsele och gå agility kurs.
Jill och Scooby skall få följa med. Jag har en förhoppning om att kunna få hjälp med Scooby och däcket, en kombination som aldrig har fungerat till 100%.
Kan vi lösa hans tävlingsnerver över däcket så kanske vi kan komma upp i 3:an i år?
Jag håller tummarna för det!

Jill har inte hunnit träna så mycket agility som jag kanske skulle velat, skäms lite över att jag legat på lat sidan med henne men kursen skall få driva oss framåt och kanske får vi lite mer kämpar glöd? Jill har tränat in alla hindret och har otroligt mycket fart och säkerhet på banan, skall bli otroligt skoj att få göra agility debut med henne i Umeå sista helgen i Maj.

Annars så är det ganska lugnt här hemma, vi laddar inför utställningen i Piteå den 16-17 maj. Hundarna har fällt all päls så jag tror inte att vi har så mycket där och hämta med alla dessa nakenhundar *skratt* Men det skall iallafall bli otroligt kul att träffa Pernilla och Emma med hundarna.

Måste passa på att gratulera scooby sonen Avslindans Faramir "Vips" till CK och en andra placering i ökl på utställningen i Västerås! Gratulerar även till Vips första pinne i agilityn!
STORT STORT GRATTIS till Carina och Vips!
Om ni vill läsa mer om Vips så gå gärna in och titta på Carinas sida. Klicka Här

2 kommentarer:

lena sa...

Hej !
Vill väldigt gärna åka till Umeå och se er tävla men eftersom jag har smått hemma så får det bli nästa gång. Jag håller såklart tummarna :)

lena sa...

Men såg du jag fick till det !!!!!
Än är man inte för gammal ;)