söndag 17 maj 2009

Vilken helg !!


Jag vet inte i all min glädje vart jag skall börja att berätta, Men jag skall göra ett försök!
Vi har tillsammans med Pernilla och Emma m hundar tillbringat helgen på hundutställningen i Piteå.
Åkte fram emot eftermiddagen på fredag för att sedan komma fram till kvällskvisten.
Vi bodde på Fåröns camping, otroligt fina stugor och fint område måste jag säga!
Fredagskvällen gick åt att bada hundar och ta igen sig efter en lång bilfärd.

På lördagen var det Jo Schepers som dömde pappisarna.
Scooby var först ut (av våra hundar) och han gjorde verkligen bra ifrån sig,
VANN öppenklassen med CK.
Spännande väntan på bästa hane där han återigen VANN!!
Fick sitt första CERT och avslutade dagen som BIM.

Kritik på Scooby:
4 years, very good looking dog. Typicial, nice male head, dark eyes, nice expression, very nice featherd ears, good neck, topline, tailset, lovely temperament, very nice coat, good moving, showing.

Bell och Diddi fick mötas i juniorklass.
Bell fick ett första pris med CK och slutade som tvåa i konkurrens och BT-R !!
Diddi fick ett första pris och placerade sig som 4:a i konkurrensen.

Kritik på Bell:
11 months old, very nice young bitch ofd?, Very nice type and good total look. Very Nice proportions, beautiful fem face, dark eyes, lovely expression, Big ears with good feathering, good topline, free and easy movement, good temperament, nice coat and condition.

Sista hund ut var Jill som även hon skötte sig bra, fick ett första pris och placerade sig som tvåa/trea i konkurrensen (stod 2:a på kritiken men stod som 3:a).

Kritik på Jill:
20 months old, big and beautiful, good type, very good proportions, exellent ears, good eyes, nice expression, good neck, topline and tailset. Good angulations, feel sometimes french, nice behavior.

Jag kan lova att jag under resten av denna dag var väldigt nära glädje tårar!
Vi åkte gick en sväng på stan, åkte sedan hem till stugan och grillade tillsammans med Anders och Monica för att fira dagen! (Tack för tevlig sällskap)
Kommer att leva länge på detta och framförallt på domarens kritik till Jill,
BIG AND BEAUTIFUL
*skratt*

Idag så var det Ritva Raita som skulle döma.
Scooby var återigen först ut, gjorde även denna dag bra ifrån sig.
Vann öppenklassen med CK och slutade som BH-R (lycklig matte) !!

Kritik: 4:a årig prop hane som rör sig mkt bra, bra huvud, uttryck och pigment. Bra öron, välkroppad, rör sig mkt bra.

Bell vann juniorklassen med HP.

Kritik: 11 månaders tik med mkt bra prop, bra uttryck, öron, pigment och bett.
Välkroppad, välvinklad, rör sig mkt bra och bär sin svans korr.


Jill fick glädjas åt ett tredje pris.
Jill var en aning stor för domarens smak, vilket vi har full förståelse för *skratt*

Kritik: För stor tik som rör sig mkt bra, bra huvud med ngt ljusa ögon, bra öron, välvinklad med en bra svans

Vilken helg vi varit med om, en helg som vi aldrig kommer att glömma!

Stor grattis till:
Maria m Gila till Championat och BIR
Camilla m Lotus till CERT
Annika till CERT
Och till Monica med Figo till BH placeringen!

Och ett stort tack till Pernilla och Emma som åkte upp ifrån Falun för att ställa ut Diddi, tack för erat fantastiska egagemang och sällskap!

6 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Grattis Grattis gumman !!! Jag hurrar och jublar !!! Märker hur jag ler med hela ansiktet när jag läser ditt inlägg !! Önskar jag kunde ge dig en stor kram men då det inte går sänder jag dig en !!! STOR KRAM TILL DIG OCH ALLA VOVSAR !!

ÅH, vad glad jag är !

Åsa, HUNDraelvan sa...

Hipp hurra!

Superstora gratulationer från vårt håll - och kom ihåg att Jill alltid kommer att "FBJ" = Flockens Bästa Jill.

Kram,
Åsa och gänget

Anonym sa...

Måste bara säga Grattis!!! till mycket trevliga utställningsresultat.
Äntligen fick Scooby sin revanch....
//Lotte

Pernilla sa...

Grattis än en gång till dom fina resultaten på utställningen!!

Tack för en helt underbart rolig helg, det är alltid lika roligt att träffa dej o hundarna. Hoppas det inte dröjer för länge till nästa ;)

Hälsa familjen!

KRAM

Michaela Larsson sa...

Tack så mycket för alla gratulationer som kommit från alla håll och kanter!

Jag är fortfarande så otroligt glad, funderar om leendet någonsin kommer att lämna oss *skratt*

Stort tack till er alla!

Maria i Åsele sa...

Här går jag också med ett leende mest hela tiden...kan det bli bättre? Vilken helg!
Jag har ju hela tiden sagt att jag tycker att Scooby är fin...och det är tydligen inte bara jag som tycker det!!

Kram!