söndag 10 maj 2009

Agilitykurs

Nu är helgen snart över, både jag och hundarna är helt slut!
Helgen har vi tillbringat i Åsele med kursledaren Christina Vincent och ett helt gäng glada hundägare.

Det var Scooby och Jill som fick följa med då båda är i stort behov av träning innan årets tävlingar drar igång.

Men jag måste faktiskt börja med att skriva och berömma denna fantastiska kursledare för alla tips och all den kunskap hon delade med sig under helgen.
För den anpassningen hon gjorde för varje hund/individ och alla roliga hinderkombinationer. Med sitt glada utåtriktade sätt så kunde inte helger bli annat än rolig.
Tack Cicki för en jätte rolig och lärorik helg!
Och till Åsele BHK för initiativet till denna agilityhelg.

Både Scooby och Jill gjorde stora framsteg ( matte gjorde däremot inga *skratt* )
Känner att Jill är redo att göra sin debut nu sista helgen i maj, det enda som är mitt frågetecken nu är platta tunneln som inte fungerar till 100% ännu men jag skall kämpa dessa kvarstående veckor i förhoppning att hon får visa sig från sin bästa sida.

Scooby som börjar bli lite mer "rutinerad" fick köra hinderkombinationer, där det framförallt handlade om mattes handling.
Alla dessa framför, bakom och blind byten gjorde nog både mig och Maria trötta och snurriga i huvudet *skratt*
Men jag har verkligen fått lära om och har en hel del träningspass framför mig.

Nu skall vi bege oss till Strömsund för att förbereda oss inför morgondagens arbetspass

Inga kommentarer: