lördag 11 april 2009

Lördag


Vill börja med att säga GLAD PÅSK till er alla, en aning sent kanske men som man alltid brukar säga "bättre sent än aldrig".

I torsdags så deltog jag och hundarna i en påskparads tävling, 3 av pappisarna (Bell, Jill och Amelia) samt en låne hund och jag.
Lovar att jag skall lägga ut bilderna ifrån denna dag så fort jag fått in dom i datorn.

Annars så flyter allting på som vanligt, både jag och hundarna har nog en hel del vårkänslor vid det här laget. Dagarna tillbringar vi utomhus och bara njuter av både väder och ledighet. Självklart så är vi i full fart med att leta vårtecken, vi ser verkligen fram emot sommartider nu!

Idag har vi haft klar blå himmel och nästan 14 + grader så hela dagen har jag tillbringat ute med hundarna. Alltid hittar man någonting som skall göras.
Vi passade även på att ta oss iväg på en tur till sjön idag, sola och gå en sväng på stranden
(som förövrigt delvis är snöklädd). Hundarna har rusat runt i leran, grävt fram diverse leksaker och badat i alla orena vattenpölar som dom kan hitta *skratt*


I måndags var vi på träningen igen, eftersom det var så otroligt tråkigt väder med regn och slask så passade vi på att byta träningsplan och samtidigt få lite miljöträning.
Bell fick prova på några av momenten i lydnadsklass 1, medans Jill och Amelia fick träna lite hoppteknik.
Nu på måndag så kommer vi tyvärr inte att kunna delta i någon måndagsträning eftersom vi skall bege oss ner emot stockholm.
Nickie löper och sedan är matte en aning semestersugen, hur länge vi stannar är ännu obestämt men som vanligt när det är en stockholmsresa så är det alltid full planerat schema!

Inga kommentarer: