lördag 28 juni 2008

Skogsdag !


Idag har det verkligen varit full fart. klockan 5 imorse klev jag och pappa upp för att åka till djurparken. Pappa skulle nämligen döma björnhundstest idag klockan 6 så jag ville följa med och titta på det nya björnhängnet som gjorts. 6 hundar av olika raser testades men tyvärr så blev ingen av dom godkända. En jämthundstik var dock otroligt nära!
Klockan 10 var vi klara och begav oss hem igen, slängde snabbt i oss frukost, packade in hundarna i bilen och begav oss sedan till Ramsele på SCA's skogsdag.

Där tillbringade vi större delen av eftermiddagen och deltog i diverse aktiviteter. När jag ändå hade hundarna med mig så deltog vi i en "skogslinga" där man gick ett helt gäng och lyssnade på föredrag. Väl tillbaka så träffade vi på en god vän, Anette och Tjabo! (Amelia & Scooby barn)

Tjabo har jag inte träffat på snart ett år så det var kanon kul att få se honom igen. Han hade verkligen vuxit till sig sen jag såg honom sist, påminner mycket om Amelia både i sättet och utseendet! La faktiskt in en bild på honom på hemsidan.

Men nu på kvällskvisten har jag lovat att foto jämthundsvalparna så ska ta och göra det innan solen försvinner.. Fortsatt trevlig helg på er!

Inga kommentarer: