torsdag 26 juni 2008

Torsdag

4,5 vecka

Fick ett mail för några dagar sedan om att anmälan till utställningen i Alfta inte gått in. Någonting hade blivit fel och nu var anmälningstiden ute .. Typiskt!

Så Jill's debut i utställningsringen är åter igen framflyttad, ioförsig så kan det vara bra för henne att mogna innan vi går officiellt. Hon har inte varit på någon utställning sedan januari/februari så jag antar att hon inte minns så mycket av det. Istället lever hon livets glada dagar som unghund.
Jag har tränat slalom och några hinderkombinationer med henne i eftermiddag, det gick väl lite si och så med det, jag undar just vart hennes koncentration har tagit vägen?

Jag testade även lite lydnad med henne men det var samma där, fotpositionen var 3 meter för långt fram och minst 5 meter för långt åt sidan *skratt*.
Jag avbröt där och gick en liten lekpromenad med henne istället, jag får testa en annan dag när hon kanske kommit över vad hon nu har fått för sig.

När jag kom tillbaka med Jill så fick jag för mig att börja bada Scooby därefter så blev det hela hundgänget. Kan säga att det tog sin tid innan jag hade lyckats torka, kamma, klippa, föna och putsa till alla hundarna men nu känns jag iallafall nöjd med att ha fått det gjort.

Diddi är nu 4,5 vecka gammal (ung) och har mycket spring i benen. Svansen viftat JÄMT, det är en sån otroligt glad och trevlig liten valp. Ska bli roligt att följa henne i framtiden.

Kontrollen på benen har blivit mycket bättre bara på dom här dagarna så nu både går och springer hon.

Till veckan åker vi ner till Stockholm för världsutställningen. Ingen av våra hundar kommer att ställas utan vi åker ner bara för att titta! Ska bli roligt att se alla pappisarna som kommer lite här och var ifrån ..

Inga kommentarer: