lördag 6 juni 2009

Nordmaling

Amelia visar tydligt hur kul det är att vänta på sin tur *skratt*

Vi är hemma ifrån Nordmaling och dagens agilitytävling.
Det har varit en otroligt härlig dag trots dåligt och regn väder.
Scooby var laddad inför starten i klass 2, fick ordentligt med fart ifrån början vilket resulterade till att jag inte hann visa upp honom på balansbommen i tid så han ramlade av.
Ingen skada skedd utan mest en förvirrad hund och matte, kontrollerade hunden och körde sedan klart loppet.
Vi gick i mål med 10 fel och slutade på en 4:e placering.

Nästa hund till start var Amelia, hon körde på kanon bra idag måste jag säga.
Efter målgång så fick jag veta att även hon lyckats skrapa ihop 10 fel, det var fel som varken hon eller jag var medveten om men som domaren hann med att se. (Dessa gånger man önskar att man haft en filmkamera så man kan lära sig av felen och kan se dom i efterhand).
Amelia slutade denna dag med en 6:e placering.

Sedan var det ännu en lång väntan innan hoppklass 1 skulle köra igång, jag hade endast anmält Scooby idag då jag tycker att de andra inte riktigt orkar med två heldagar under samma helg.
Han gjorde ett felfritt lopp, slutade på en 3:e placering med PINNE!
Det är hans andra nu så fattas bara uppflyttningspinnen till klass 2.

Jill var inte anmäld idag utan skulle egentligen tävla imorgon tillsammans med Scooby och Amelia. Men jag har bestämt mig för att inte åka imorgon, dels då det är långt att köra men sedan också för att jag anser att hundarna behöver en chans att vila upp sig inför nästa helg.
Det känns som att det blir en aning intensivt med dubbeltävlingar + resor varje helg för både mig och hundarna.
Självklart tycker vi att det är de roligaste som finns men man skall ändå inse sina begränsningar *skratt*

Måste även i detta inlägg nämna lilla Nemo (Keramet's Brave Heart) som idag skulle ha fyllt 3år.
Vill även skänka en tanke till Bodil Granberg som hastigt gick bort tidigare i veckan.
Jag har fått äran att lära känna Bodil under sina turneringar till Junsele Djurpark, där hon tillsammans med sina djur bjudit på många skratt och fantastiska shower.

Bodil var en fantastisk människa och jag kommer att minnas henne med glädje!

Tänder ett ljus för dom båda för att minnas det som varit ..

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Usch !! Jag vill inte bli påmind !!!
Jag har än inte kunnat minnas honom med glädje endast sorg. Minns aldrig hans födelsedag, den förtränger jag , men dödsdagen är etsat fast i hjärta och hjärna. Längtar tills den dagen vi kan minnas honom utan stor saknat och bara älskade ljuvliga minnen.........................

Kram