söndag 14 juni 2009

VILKEN HELG !!


Jag är så otroligt lycklig och glad, vart skall man börja ?!
Jag skall iallafall göra ett försök *skratt*
Som jag tidigare berättat så hade jag iår (efter 4års tjatande) lyckats övertala Mella att komma upp till Norrland med sina tre pappisar.
Dom kom på fredags eftermiddagen så efter lite mat så gav vi oss direkt iväg till Vännäs för att sätta upp utställningstält och lämna av lite grejor.
Därefter var det hem till stugan för att bada hundar, kamma och föna.
Klockan hann bli ganska mycket så vi skyndade oss i säng kring midnatt för att orka upp morgonen efter.
På lördagsmorgonen vaknade vi upp, pigga och glada *skratt*, gav oss iväg i lagom tid.
Domare för papillonhanarna var Anne Patric Fritz.
Först så var Marita in med sin lilla Znappy, fick en 1:a och placerade sig som 3:a i unghundsklassen, STORT GRATTIS till er!!
Sedan var det dags för Scooby som den här dagen var väldigt pigg och alert.
Vann öppenklassen med CK, Vann därefter Bästa hane med CERT och CACIB!!

Mitt i lyckoruset så var det dags att bege sig till tikringen där Kenneth Ed skulle döma pappis tikarna.
Bell skötte sig väldigt bra och blev 2:a i juniorklassen med CK och slutade som BT-4!
Mellas tik Fly (scoobys halvsyster) vann unghundsklassen, Bästa tik klassen med CERT och CACIB !!
Så Scooby och hans halvsyster gick emot varandra i BIR och BIM, så roligt tycker jag med tanke på att det var två helt olika domare som dömt fram dessa hundar.
Iallafall slutade Scooby som BIR och Fly blev BIM!!
GRATTIIIS Mella och Fly till denna fantastiska placering!!

Överlycklig begav vi oss till närmaste pizzeria för att fira och sedan hem för att sova.
Trötta och väldigt möra imorse så begav vi oss ännu tidigare till utställningsplatsen.

Scooby VANN även öppenklassen denna dag med CK, slutade som dagens andra bästa hane!
Grattis till Inga-lill som knep CERT på Bell's kullbror Jolly!

Därefter var det Bell som skulle prova lyckan, hon VANN juniorklassen med CK, VANN även bästa tik klassen med CERT och avslutade dagen som BIR !!

Vi är såå glada!! oj oj oj, men ännu har vi inte förstått det!
Stort grattis till övriga utställare och dess resultat, tack även för alla gratulationer!

4 kommentarer:

lena sa...

STORT GRATTIS TILL HELT FANTASTISKA RESULTAT I HELGEN !!
Fantastiskt kul för er.

Maritasblogg sa...

Äntligen så har alla dina år av träning och flackade land och rike lönat sig !! Att du är och dina hundar är nr 1 för mig har jag alltid vetat men nu har även det kommit i stora vinster ! Jättekul att få varit med och upplevt detta, även jättekul att träffa Mella !! Hon var ur trevlig precis lika go och trevlig uppfödare som du !!! Mella tyckte jag om ! Ser fram emot nästa gång vi ses // STOR KRAM FRÅN Mig hundarna och övriga i familjen !!!

Undimoon sa...

STORT GRATTIS!!! till Vännäshelgens framgångar!
Hälsningar! kennel Undimoon.

Pernilla sa...

Stort GRATTIS till alla fina priser du fått!! Jag är jätteglad för din skull.Du är värd varenda rosett!!!!
Håller tummarna för er i helgen oxå :)

KRAAAAAAM