torsdag 10 september 2009

Ögonlysning

Idag var det dags för tre av hundarna i vårat gäng att besöka mig på jobbet, dom skulle nämligen få träffa Inger Jansson och få sina ögon och knän undersökta.
Amelia har inte blivit ögonlyst sedan 2006, någonting som jag haft väldigt dåligt samvete över men idag var det äntligen dags igen!
Hon trodde att det var utställningsbordet (någonting som hon tycker om) som hon skulle stå på, svansen viftade medans Inger tittade på hennes ögon.
Måste säga att jag känner mig otroligt glad över kommentaren : Sällan är det väl man får säga att det är otroligt fina ögon på någon hund, men här har vi en!!
Men Amelia som är nybliven 6 åring fick ett klart UA!

Nästa hund upp var lilla Bell som inte gjort någonting liknande tidigare, men det gick bra och hon skötte sig på bordet.
UA på både ögonlysningen och Patella undersökningen!

Sist var det Robban som skulle kolla sina ögon eftersom tidigare undersökning gick ut i Juli, även hans ögon var UA!
Känns otroligt skönt, det är alltid en viss oroa inför dessa undersökningar men jag är glad över att jag fick komma hem med glada nyheter!

Inga kommentarer: