onsdag 23 september 2009

Viltspår

Igår var det dags för mig och Scooby att prova göra om anlagsklassen i viltspår.
Denna gången var det Bertil Johansson ifrån Sollefteå som skulle dömma oss.
Allting började med att jag skulle köra hem till junsele efter jobbet, självklart så blev jag sen. Stressad, körde jag så fort som det bara fick de 9 mil jag hade att åka ifrån jobbet och hem till Junsele.
Försökte i bilen mana på Scooby och få honom att förstå vad som gällde.
Ja allting var igentligen bara ett enda stort kaos *skratt*

Ut och rasta, på med spårlina och iväg bar det! Scooby gick på 21 minuter + viltstörning med resultatet GODKÄND!
Tänkt att denna lilla kille kan allting, finns ingenting som stoppar Scooby om han har en bra dag *skratt*
Nu skall vi börja träna inför öppenklass ..
Vill passa på att gratta Robbans mamma Myh som denna dag också klarade anlagsklassen och Scoobys halv syster + bror som blev viltspårschampions idag!! :D Grattis!

Stort tack till Bertil Johansson som ställde upp och dömde, en fantastisk människa!!