fredag 19 februari 2010

Fredag

Enya 9 veckor

Nu har dagarna rusat förbi, denna gången har det gått lite långsammare då jag legat sjuk större delen av veckan.
Valparna har hunnit bli 9 veckor gammal, Enya skulle ha flyttat till helgen men planerna blev ändrade så hon är nu till salu. En kanon fin tjej på alla sätt och vis men som kräver aktivering.
Enya är en liten "Jill junior" , så otroligt lika både till utseende och sätt!
Det är dessa gånger man önskar att man kunde ha hur många hundar som helst *skratt*

Nonstop 8 veckor

I tisdags flyttade lilla K.Extreme Secret "Nonstop" till sitt nya palats nere i söder, till Tina och Daniel m familj som äger Queenwing's kennel.
Jag har fått massor med rapporter om att det gått super bra och att han storm trivs.
Jag vet att han kommer att leva livet som prins, sova sängen, träna agility, ja allt en hund kan drömma om! Så tack och stort lycka till säger vi till Tina!

Under kvällen har jag roat mig med att bada upp alla papillonerna, en ordentlig genomgång av både päls, klor och tänder. Vilket jobb det är när man tar alla samtidigt, men så roligt!
Jag har alltid gillat pälsvård så kanske hundfrisör blir mitt nästa yrke? Inte helt omöjligt *skratt*
Under majmånad så skall jag gå en instruktörs utbildning, men då med fördjupning i jakthundar men så småning om så kommer jag gå en för andra grenar också.

Nej nu skall jag och hundarna ta det lugnt i soffan framför tv:n, det är ju fredag och helg!

Inga kommentarer: