fredag 12 februari 2010

Tiden går fort



Ja som vanligt så tycker jag att tiden går alldeles för fort framåt, känns inte alls som att man hinner med! Valparna har redan hunnit med att bli 8 veckor (onsdags) !!
Jag som tycker att det känns som om det var igår vi satt bredvid Jill i valplådan och såg när valp efter valp föddes. En obeskrivlig spänning och glädje!

Iallafall så var jag iväg och veterinärbesiktade hela gänget igår på våran klinik i Strömsund.
Alla valparna var friska och UA på allt, pojkarna hade till och med hunnit med att få ner båda kulor vilket känns skönt!Efter veterinärbesiktningen så var det dags för lilla Aice (K.Eye´s On Me) att flytta till sitt nya hem i Dorotea. Husse Tim och extra matte Idah var och hämtade honom igår kväll.
Jag har fått rapport om att det går jätte bra och att han funnit sig till rätta.
En ny kompis har han fått också, en japansk spets som heter Keso!
Förhoppningsvis dröjer det inte alls länge innan vi ser honom igen, lycka till med Aice!
Saknaden efter den lilla blev stor för Jill, trots att 4 små huliganer fortfarande kommer att stanna kvar, iallafall ett tag till sedan får vi se vart dom landar.Men vädret idag var fint så vi kunde vara ute, leka med bollen och tänka på lite annat för en stund!Resterande av valparna var också med ute och lekte, mycket uppskattat även om det bara blir korta korta stunder åt gången.
Lite bilder på Aice i sitt nya hem har anlänt under kvällen som jag kommer att publicera på bloggen under helgen!
Nedan är tre bilder på valparna ute idag!

Inga kommentarer: