lördag 6 februari 2010

Veckan som gått ..

Nu har det gått en vecka och valparna har blivit äldre, 7 veckor redan!
Det börjar närma sig för veterinärbesiktning och flytt.
Ett helt nytt liv som väntar på dom!
Måste faktiskt säga att jag är otroligt nöjd med denna kull, jag har fått de bitarna som jag hoppades mest på.Hela gänget är totalt orädd, framåt och glada. En viktig egenskap som jag anser att papillonerna skall ha.
Iallafall så tänkte jag skriva lite kort om veckan som har gått, vad som har hänt och så!

Extreme Secret (X.et) har rest sina öron och dom är så stora! Jag tror inte att jag har sett så stora öron på en valp i hela mitt liv, får hoppas att han växer i dom *skratt*

Han har även börjat med cirkuskonster - Sitta fint! En riktig liten goding som är på alla ställen samtidigt, den enda av syskonen som springer i 190 runt i huset *skratt*
Scooby var också en "vild" valp så det kanske är Scooby 2 som kommit?

Enya har lärt sig att springa upp och ner i trappen, hon är nog ett riktigt agilityämne!
Hon gör som de stora hundarna gör, hon har till och med försökt sig på att hoppa upp på soffan men inte lyckats ännu. Så otroligt lik Jill som liten valp!

Aice har lärt sig att leka med mat, det är Bell som har lärt honom att göra detta!
Detta är också ett riktigt litet busfrö som gärna drar både vuxna och valpar i svansen *skratt*

Ärtan tillbringar större delen av dagarna tillsammans med sin bästa kompis, Min jämthundstik Ada! Hon följer Ada runt i huset och sover också tillsammans med henne.

Lilla Especially Mine som inte har fått något smeknamn är även han en riktig guldklimp!
Kanske något lugnare än sina syskon, men nog kan även han brotta ner syskonen med jämna mellanrum! En väldigt nyfiken och glad kille som är lika speciell som sitt namn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom är så sööööta så man blir alldelens tårögd!! Sen vet man ju hur mysiga o gosiga dom är oxå =)
Kraam Pernilla