lördag 13 februari 2010

Planer




Sitter med en sovande liten valp i knäet. Har varit en fartfylld men härlig dag för våran del, sol, värme och klarblå himmel - Det kan bara inte bli bättre!
Vaknade väldigt tidigt i morse så dagen har varit lång, tog en långpromenad med hundarna och sedan en lång skidtur med jämthundarna och papillonerna.
Super härligt att höra både hundarnas tassar och skidorna som knastrar i snön, men snart så kommer jag inte att behöva skidorna längre då vi haft turen att få köpa en hundsläde. '
Tanken är att jag skall kunna träna jämthundarna under vintertid tillsammans på ett praktiskt sätt, det kommer att bli mitt egna lilla hundspann!

Trött och hemkommen från skidturen så passade jag på att låta valparna roa sig i det härliga vädret. Förhoppningsvis så får vi samma tur imorgon så att jag kan pjäxa på tidigt imorgon bitti!
Kvällen spenderade jag framför datorn med tävlingsplaner för det nya året.
Jag har fortfarande förhoppningar om att Scooby skall kunna ta sista pinnen i agilityklass 2 så att vi kan satsa fullt ut i 3:an.
Vi kommer att få en liten gäst som kommer bo hos oss under sommaren och som förhoppningsvis kommer att följa med oss på lite upptåg!

Jag har även fått bilder på lilla Aice i sitt nya hem, allting har hittills gått väldigt bra så jag håller tummarna att det fortsätter så! Jag har även fått löfte om att Aice skall visas på utställningar framöver så det ser vi fram emot, stort tack för rapport och bilder Tim!



1 kommentar:

Malin sa...

Hej Michaela!
Tack för din kommentar och kul att du hittade till Dexters blogg :)
Vad roligt att åka skidor med hundarna, hoppas du visar bilder sen när du får släden :)

MVH Malin och Dexter