fredag 8 februari 2008

Fredag


Äntligen fredag och en hel helg fram för oss ..

Igår tog jag med mig Jill på brukhundsklubben i hopp om att få vara själv med henne. Hon får så otroligt svårt att koncentrera sig när det är andra hundar runt omkring.
Men självklart var det ett helt gäng som glatt tränade lydnad i djupsnön. Så någon lydnad och slalom träning som det var tänkt blev det inte, istället satt vi och tittade på när dom andra tränade.
Jag tror att bara en sådan sak är bra träning, Jill var otroligt uppmärksam på dom och ville så gärna springa dit och leka. När hon tillslut la sig ner så tog jag hem henne för då fick jag det beetende jag strävade efter.


Jag tror att både Jill och Nickie är på väg att börja löpa, har sett att pojkarna försöker fria till dom båda men det kan också vara att dom reagerar på jämthundstikarna som nyss har löpt och blivit parade. Spännande med småvalpar igen, tyvärr inga pappisar den här gången men förhoppningsvis så kommer det i höst..


Den 24 så ska jag och Jill åka till sundsvall på inofficiell utställning. Det blir hennes debut.
Jag tror att det kommer gå jätte bra men huvudsaken är att vi har roligt och gör utställningen till något alldelens extra.
Hon blir alltid så himla lycklig när jag tar på henne utställningskopplet och hon får visa upp sig att svansen slår åt alla möjliga håll och kanter.


Den 26 så ska jag och Ada vara med i ett repotage som tv4 och "våra" veterinärer i Strömsund anordnar. Ska bli spännande att se hur det kommer gå, tur att Ada är så lugn då är det bara matte själv man behöver oroa sig för *skratt*.

Inga kommentarer: