onsdag 6 februari 2008

Träning

Idag har vi varit på brukhundsklubben och tränat lite lydnad och agility. Vi har även haft vädret på våran sida så vi kunde köra ett lite längre pass.

Jill har fått börja träna på "fot" och det gick förvånadsvärt bra. Hon förstod direkt vad det var frågan om så jag körde igenom det ett par gånger och la sedan till ett steg och sedan "fot". Även det klarade hon galant, men vi kommer fortsätta träna det här ett tag tills det verkligen sitter och att hon till 100% förstår vad det är frågan om.
Hon fick även träna på kort slalom (4 pinnar) det tycker hon är riktigt kul, och fort går det för henne också. Hon tar ingången till slalomen själv men behöver mitt stöd de sista pinnarna.
Känns otroligt kul att vi redan kommit så långt, det är en smart och lättlärd liten tjej.

Scooby fick även idag sitta bredvid planen och bara titta på medans jag körde igenom dom andra. Han tar det lite bättre men det är fortfarande "Hallå matte, har du glömt mig?" ljuden som ekar. Har tränat honom ganska mycket nu och det märks att både han och jag är ringrostiga, känns verkligen som att vi skulle behöva en kurs eller några råd iallafall så vi kommer igång ordentligt till tävlingsäsongen.
Hundarna är iallafall helt slut efter träningspasset idag och dom ligger på helt olika ställen allihopa helt utslagna, härligt att se!

3 kommentarer:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Sådärja, skönt att se att du lyder dina trogna läsare och kastar in två inlägg på en gång.........Ha det bäst!!

Anonym sa...

haha! jag kom på mig själv med
"oj glömde bloggen, igen!" grejen så jag slog in två inlägg på en gång så kanske läsarna är nöjd några veckor eller så *skratt*

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

nänä, sånt fusk tolererar vi inte, det gåt inte att fuska sörru', vi hänger nog med bättre än du tror,haha