fredag 1 februari 2008

Träning och Junsele

Har varit ganska varmt ute idag så jag tog med mig hundarna upp på brukhundsklubben och tränade lite.

Scooby har alltid haft svårt att kontrollera sig när jag tränar någon annan hund.

Förmodligen har det med avundsjuka att göra och sen att han älskar att träna, men ibland känner jag att det vore skönt om han kunde ta det lite lugnt utanför planen.

Han piper och skakar, visar tydligt att han vill vara med och jobba den outtröttliga lilla killen.


Jag började iallafall med honom, vi körde lite lydnad och sedan några agilityhinder som avslut. Han skötte sig bra men var väldigt ivrig och verkade tycka att matte var lite seg.

Sedan tog jag ut Amelia och lät Scooby sitta på en filt bredvid planen och bara titta på.

Vi körde igenom några agilityhinder, främst träning av start och att hålla farten hela vägen.

Scooby tystande efter en stund och la sig ner så vi lyckades även idag med vårat mål.

Amelia sprang på bra och höll även farten hela tiden.

Hon har blivit mycket piggare och gladare på sista tiden, Skäller när vi kör agility och stutsar runt som en liten boll.

Jag undrar just om det har med simmningen att göra eller om det är vårkänslor *skratt*.


Efter vi varit på brukhundsklubben så åkte vi hem till junsele, självklart fick vi punktering bara efter någon mil. Efter bytet till reservdäcket (cyckeldäcket) var gjort såg vi att luften var dålig. Så det blev en medelhastighet på 20 km/h och 2,5 timme senare var vi äntligen hemma :)


Imorgon hoppas vi iallafall på lite sol så att kameran kan få komma fram igen..

1 kommentar:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Nä, nu har du ju hamnat i 'glömma bort att blogga träsket' igen......
Du började ju så bra - vad hände sen???
Kom igen skriv!!!