torsdag 21 februari 2008

Umeå resan


Vi (jag och hundarna) har tillbringat en hel vecka i härliga Umeå!

Vi har bott hos Marita och hennes familj, träffat vackra Gizmo och söta lilla Znappy med sina 1500g.
Många trevliga promenader hann vi med, hundarna kom otroligt bra överens och lekte sig igenom dagarna.
Det var verkligen roligt att få träffa Gizmo igen och se hur han hade utvecklats.
En vacker, ståtlig och pälsklädd liten herre som visste vad han ville.
Jag kände direkt igen Amelias beteende och mentalitet i honom samtidigt som jag kunde se Popcors i hans utseende. Men är iallafall otroligt nöjd med honom.

För övrigt så var det en fullspäckad vecka med många roliga aktiviteter, bland annat så fick vi äran att få besöka kennel Undimoon och träffa Erja, Thomas och deras underbara hundar.
Travis (pappa till Jill) har vi länge velat träffa, vilken otroligt härlig hund det var.
Så glad och trevlig liten kille, det är hundar som honom med en sådan mentalitet man skall sträva efter att få!


I lördags så åkte vi förbi Vännäs och ögonlyste både Scooby och Nickie med resultatet UA! Känns jätte skönt, man oroar sig alltid i onödan tror jag.
Så nu är det bara knälederna kvar på Nickie som ska undersökas inom närmaste veckan så vi håller tumarna att även dom är ok.


Nu på tisdag så är det dags för mig och Ada att vara med på tv4, berättade om det i ett tidigare inlägg men nu så är det dags.
Ska bli spännande att se hur det kommer att gå men som jag sagt tidigare, hunden behöver man aldrig oroa sig för det är värre med matte!

Inga kommentarer: