måndag 3 mars 2008

Helgen som gått..

Helgen bara förvann, undrar just vart den tog vägen?!
Iallafall så har jag och hundarna varit på en tvådagars skotertripp.
Alla hundarna har fått följa med, Jill som aldrig hade sett en skoter tidigare somnade i min famn.

Nickie, Scooby och Amelia fick turas om att springa brevid skotern. Jätte fint väder som höll i sig hela helgen med plusgrader så ingen av hundarna behövde frysa.

Men tillslut så åkte täckena på iallafall eftersom att alla hundarna hade fått stora snöbollar i pälsen när dom lekte och sprang omkring i snön. Så det fick bli ett varmt bad när vi kom hem så vi tinade upp dom ordentligt.

I torsdags så var vi på brukhundsklubben och miljötränade och körde lite slalom med Jill. Det gick kanonbra som vanligt, hon brydde sig inte det minsta om att det hölls hundkurs mittemot.

Vi har börjat träna in lydnadsmomenten i 1an ordentligt nu med framgång måste jag säga.
Apporten är det inga problem med, den hämtar hon, håller och springer 300 varv runt klubben med.
Inkallningen har varit klockren ett par gånger nu. Jag skulle bara önska att hon satte sig lite närmare mig men vi kommer dit också.

Med den arbetsglädjen och koncentrationen som Jill har så tror jag inte att det kommer bli några problem alls med attt uppnå mattes förhoppningar och förväntningar.

I Agilityn så har vi fullt upp med att träna in slalomen, vi kör 4 pinnar där jag tycker det är viktigast att hon tar ingången rätt, sen om det blir lite fel här eller där det jobbar vi vidare med sedan. Hon har även testat tunneln (platta och vanliga) utan minsta bekymmer.
Jag tänkte att jag skulle anmäla henne till en agilitykurs i september då hon blivit 1år, mest för att matte ska få lite tips och råd och sedan för att hon ska få lära sig hantera störningar.

Scooby har också fått börja träna klicker både i agilityn och när det gäller handlingen. Jag tycker faktiskt att det går bättre och dessutom tycker han att det är roligare så vi ska fortsätta med det.

2 kommentarer:

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Va härligt att se att du vrekar ha kommit i bloggform igen, haha
Tycker att du kan stanna längre när ni kommr så vi kan träna lite på klubben också.....Glöm inte kameran!!!

Anonym sa...

Hej! Vad kul att höra att det går så bra med Jill!!! Det var jättetrevligt när du var och hälsade på oss! Hör av dig om du är i våpra trakter igen!
Kram Erja med Stor flock ;-)