lördag 25 oktober 2008

Lördagskväll


Det är återigen helg, och vi njuter av den för fulla muggar! Jag vet att jag varit dålig på bloggandet (som vanligt) det börjar bli långt emellan mina inlägg nu men jag kan inte skylla på annat än tiden.
Det har varit fullt upp med att fixa (som många redan vet) material till P-posten, det är julannonser, julkort, Ja you name it!

Idag har vi varit ute på skogspromenad och plockat enris. Hundarna har busat runt som ett gäng galningar, jag undrar just om dom fått lite höstkänslor?
Vädret idag var helt otroligt, jätte skönt att tillbringa dagar som dessa i skog och mark!

Tidigare i veckan gjorde jag upp en "plan" för hundarna som jag skall försöka att följa.

Varje vecka skall vi roa oss med en speciell aktivitet, och just den här veckan så har vi haft miljöträning på schemat!

Jag känner att jag ibland har tänkt att åka och träna men någonting annat kommer emellan eller att man går en promenad istället så därför tänkte jag att detta skulle kunna vara ett alternativ för att träningen inte skall bli lidande, vi får se hur det kommer att fungera men under tiden så kommer vi att ha väldigt roligt.
Miljöträningen innefattade olika miljöer som ni säkert förstår. Måndag var det stadspromenad, Tisdag var det följa med in i affären, Onsdag följa med in på jobbet osv.

Allt för att hundarna skulle få följa med och uppleva olika miljöer och lära sig att handskas med saker och ting som händer i vardagen.
Nu har jag alltid försökt vara ganska duktig på att miljöträna alla mina hundar direkt från det att dom är valpar men jag tror inte att dom kan få för mycket träning.

Nu till veckan som kommer så skall vi tillbringa 1 timme om dagen på brukshundsklubben.
Där kommer jag att sätta ihop olika träningsprogram som kommer att innehålla spår, lydnad och agility (dom grenar vi tävlar/kommer att tävla i). Detta just för att hundarna skall få träna på det dom är både bra och dåliga på och samtidigt bara korta stunder för att varken jag eller hundarna skall stöta på alltför många problem och kanske därav lessna.
Men nu åter till verkligheten *skratt* och en rolig nyhet ..

Roxie och lillmatte Emma har gjort sin första start i agilityn, där dom lyckades plocka en 2:a plats, 3:e, 4:e, 5:e plats och en diskning. Ja vad ska man säga? Herregud vilket team!
Ska bli så otroligt kul att följa dessa två i framtiden, jag och mitt lilla "team" får se upp!

Sen en annan rolig nyhet är att lilla Diddi skall ställas ut imorgon (inoff) så jag kommer vänta med spänning på resultat och kritik, önskar iallafall Pernilla stort lycka till!

2 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Ja, vad kan man säga , du lever i mitt drömrike .. Om jag ska vara så aktiv så måste jag ha någon som drar i mig !! kan du börja plugga i Umeå någongång !!?? please !! Jag vill också ha så duktiga hundar .. Och jag vet ; dom blir som man lär dom... // kram

Maritasblogg sa...

Hej igen.. Vill bara passa på att påpeka igen !! Vilka vackra bilder du tar ! det är en fröjd för ögat att sitta och titta på dom! Vilket proffs du är // Kram