tisdag 14 oktober 2008

Tisdag


Idag tog jag med mig Jill och Scooby på jobbet så det är där har vi tillbringat större delen av dagen..

Vi hann även med en liten snabbis till brukshundsklubben för en liten träningsrunda på agilitybanan. Det märktes att både Jill och Scooby saknat att vara där och träna, men vi ska bättra oss på den biten.
Det är synd att det blir mörkt så fort på kvällarna ..
Vi ska faktiskt försöka ta oss ner till Sundsvall och träna där tillsammans med ett lite mer "erfaret" gäng som kanske kan hjälpa oss med diverse problem.

Om inte annat så får vi se fram emot att anmäla oss till en agilitykurs i sommar, för nu har jag bestämt mig för att vi ska gå upp i 3:an !!

Jag har även bestämt mig för att dra igång med viltspåret igen, bokade anlagsprovet för Scooby idag så vi får se hur det kommer att gå när den dagen kommer.
Han har fått en ganska lång paus nu, men eftersom att både agility och uställningsåret är slut för våran del så måste vi hitta på någon ny aktivitet att roa oss med.
Även om han inte skulle klara det iår (vilket är helt förståligt) så känner jag mig väldigt nöjd med hans prestation iår.

Måste även passa på att tacka för alla gratulationer, gästboks och blogginlägg!

Och Anne, förlåt för mitt oregelbundna bloggande men jag ska verkligen bli bättre *skratt*
Nu är tävlingssäsongen över så nu får jag förhoppningsvis mer tid över till datorn!

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Hej !!" Vad gör du nu för tiden , varför hör du aldrig av dig, det var länge sen du ringde på min dörr "
Skämt å sido , detta var en känd låt !! kanske du noterade det !! Men jag funderade, du skrev att du jobbar ?? Kom på att det var ett tag sen vi pratades vid. Susanna som jobbade här heltid , jobbar några kvällar nu, hon går den utb du ville gå ! " Hund för alla " Vad händer med dina planer !!??// kram