tisdag 28 oktober 2008

Vilka stjärnor!


Ja vad kan man annat säga om Pernilla och Diddi? Återigen har dom varit på utställning och fått åka hem med ett BIR (valp)!! Denna gången var hon heller inte den enda papillonen, så det blev extra roligt för dom att vinna ..

Ja som jag tidigare har sagt, STORT GRATTIS!!

Som jag nämde i tidigare inlägg så berättade jag att jag börjat göra upp en "träningsplan" till hundarna. På schemat denna vecka har vi haft 1 timmes träning på brukshundsklubben.
Men jag måste faktiskt erkänna att det inte börjat alltför bra då denna träningen uteblivit *skäms*

Jag jobbar sent denna vecka och det blir så pass mörkt och kallt innan vi kommit hem så att det nästan bara blivit att gå och sova tyvärr .
Men idag tog jag tag i saken och vi får upp och tränade lite agility efter jobbet. Scooby blev som galen när han isåg att vi faktiskt skulle träna, han pep, skrek och skällde på en och samma gång *skratt*

Han fick träna på att köra slalom självständigt med mer fart än han tidigare haft och sedan fick han träna på hinderkombinationer.

Amelia fick träna slalom, hopp och däck i en kombination just för att hon skall få mer fart och för att hon skall bli säkrare på sig själv (mer självständig)

Och lilla "stora" Jill fick träna på att bli skickad och på slutet fick hon även träna lite slalom. Känns som att det blivit alldelens för lite slalomträning för henne och för mycket av det andra men trots detts så tycker jag att hon var fantastiskt duktig och körde ganska självständigt.

Nu tog detta mer än en timme trots att jag försökte träna kort och sluta när det gick som bäst, men gud så kul det är !! Jag hoppas att det även blir tid över till lite träning imorgon..

Nej nu ska vi ta en uppfriskande promenad i det kalla höstmörkret!

Inga kommentarer: