söndag 12 oktober 2008

Utställningen i Sundsvall

Vi har tillbringat helgen i Sundsvall och spatserat i vänstervarv med ett blandat resultat!

Det bar iväg tidigt på fredagen, efter att allt var packat och klart.
Vi åkte direkt till campingen i Bergeforsen där vi hyrt våran stuga. Efter att allt var inpackat i stugan så tog vi hundarna på en skogspromenad för att sedan bege oss in till stan och shoppa.

Efter bara en liten stund dök Emma, Pernilla och pappisarna upp! Vi skyndade oss hem för att börja bada, kamma .. Ja fixa till hundarna inför den stundande dagen D *skratt*

På lördagsmorgonen var vi ute i god tid, alla hundarna var med oss inne på utställningen. Både Scooby och Jill skötte sig bra i ringen och på bordet. Även om dom inte riktigt föll domaren i smaken (båda fick 2:or) så är jag otroligt nöjd.
Kritikerna var bra på dom båda.

Dagens uställning gick desto bättre *skratt*

Efter gårdagens utställning så hade vi verkligen inte förväntat oss någonting. Inte ens ett första pris om jag skall vara ärlig.
Men det här var verkligen en domare som jag kommer hissa i skyn!

Scooby fick ett första pris och placerade sig som 4:a i konkurrensen.

Scooby's Kritik: Trevligt maskulint huvud med bra balans mellan skalle och stop. Tillräckligt bra öron med mycket bra behäng. Kunde ha något mer utfylld käke. Tillräcklig halslängd, välkroppad med något fallande kors. Rör sig med bra steglängd och stabila rörelser. Bra päls som ligger väl an mot kropp, under utväxt. Väl visad!

Jill däremot blev 2:a i konkurrensen med HP!

Jill's kritik: Välbalanserad tik med utomordentligt huvud. Fina behäng, utomordentliga käkar och ben. Stram rygg med passande benstomme (sen står det någonting oläsligt?) svans med bra höjd. Strama .. (?) tillräcklig päls som ligger väl mot kroppen, glänsande sidenskimrande!

Kan inte säga annat än att jag är super nöjd med dagen! Stort grattis till fina resultat för övriga utställare under denna helg!
Vill även passa på att Tacka Pernilla och Emma för ännu en jätte trevlig helg!

Nu är utställningsåret slut för våran del och vi ser delvis fram emot nästa år ..

3 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Grattis Grattis !! Behöver inte fundera om ni haft kul, det förstår jag. Vad kul med kanon resultat !! Det är ni värda !! // Kram

Anonym sa...

Grattis själv:)
Som du vet så är jag väldigt förtjust i din vackra hane och dommaren från Timrå hade väldigt konstiga åsikter om många hundar på Lördagen tyckte jag;)
Kanske skulle man para Scooby & Imma*funderar på allvar*
Imma skulle behöva en lite nättare och "sötare" hane tror jag....
dessutom så vill jag ha en hane som visat lite arbetsgnista eftersom jag ska behålla en valp som framtida tävlingshund:)
Vi får se;)
Kram kram

Pernilla sa...

Tack Michaela o Lisbeth för en super rolig helg!!

Men du, inte gick väl Amelia i ringen i lördags?! Jag tyckte det såg ut som Jill *skratt*

Hoppas vi ses snart igen!

Kram