onsdag 14 januari 2009

Spanska gatuhundar


Kan tänka mig att det var fler än jag som satt klistrad framför tvn igår kväll när uppdrag granskning visade baksidan av Julie rescue och de spanska gatuhundarna? Tycker att det är fruktansvärt synd om hundarna men jag TROR att hundarna har det bättre i ett fritt liv på gatan än instängda, ihoppackade tillsammans i en rastgård etc.
När man ser inslaget så förstår man plötsligt att det inte alls är "gatuhundar" det är frågan om längre utan blandras avel i ett vanligt hem, och vad är det då vi räddar hundarna ifrån?
Sjukdomarna som leshmania som smittar både människor och djur.

Det finns inte några garantier att ta in en hund ifrån spanien, i inslaget så visas även en statistik på hur många av dessa hundar som faktiskt överlevt. Många av dom har avlivats i svåra sjukdomar när dom kommit till sverige.
Människor som skänker pengar i välgörande ända mål, alltså pengar som skall gå till hundarna och dess välmående dit går inte en enda krona! Usch vad sånt här kan få mig att bli riktigt arg, är ledsen att det fick komma ut i bloggen men jag tycker att det är fruktansvärt ..

Inga kommentarer: