söndag 4 januari 2009

Tidsfördriv

Vi har haft ca 30- grader sedan torsdag, både jag och hundarna har varit väldigt rastlösa!
Vi har knappt kunnat gå en promenad, trots täcken så fryser ändå hundarna om både ben och tassar efter bara några få minuter.
Så i fredagskväll så bestämde vi oss för att tappa upp badkaret med vatten och låta alla hundarna simma ett par minuter var. Däefter blev det lite pälsvård, kamma, föna och klippa till dom så att dom skall se någorlunda bra ut trots vardagen.

Trots att man blivit väldigt rastlös av att bara gå inne så har jag faktiskt provat på lite saker som jag annars inte skulle "unnat" oss, nämligen freestyle.
Scooby har fått tränat det lite sedan innan som ren aktivering, han fick nu finslipa på några av stegen. Även resten av gänget fick lära in några nya moment. Kanske blir det så att vi en dag tävlar även freestyle? Jätte rolig hundsport!

Vi har även under helgen hunnit med lydnadsträning. Jag har dammat av Amelia och låtit henne träna med metallapporten, fotposition och fritt följ. Jill har även fått finslipa på att hålla apporten (hon har haft en tendens till att vilja tugga på den) men nu känns det som att vi kommit en bra bit på väg tills tävlingssäsongen drar igång, men sjävklart så är det långt kvar innan jag känner mig så säker att vi kan starta klass 1.
Annars så har jag inte så mycket nytt att rapportera, det är alltid lika lugnt under vintersäsongen.
Vi får nu börja träna lite hårdare bara kylan släpper och sedan se fram emot en varm sommar på agilitybanan!

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Tur att du inte saknar fantasi . Kylan har inte slagit till här uppe men såg i tidningen att den kommer även hit upp. Än så länge har vi - 5 så hundarna är lika lyckliga och springer som vanligt på när vi är ute. // Kram