torsdag 15 januari 2009

Vad är det för dag?

Bell 7 månader gammal

Det var det första jag frågade mig själv i morse, gud vad man blir dagvill!
Jag har iallafall kommit fram till att det är torsdag *skratt* och det har varit riktigt fint väder med lysande sol idag, tyvärr så blev det ingen längre utevistelse för hundgänget då vi har ca 27- grader. Istället har vi busat runt inne och försökt att roa oss på bästa sätt.

Bell blev för övrigt 7 månader gammal igår (Grattis!!) , en vacker liten dam som vet vad hon vill. Känner igen mycket ifrån Joyce i henne trots att dom är helt olika varandra.
Bell kommer att visas lite under 2009 så det skall bli spännande att se hur det kommer att gå.

I tisdags var vi iväg till veterinären och tog rabies + leshamania vacc. Vi skall tillbaka om två veckor och ta ett blodprov för att se om det gett resultat annars är det bara att prova igen.

I ett av mina tidigare inlägg så skrev jag att jag hade en liten nyhet att berätta, till er som trott att det är en ny familjemedlem kan pusta ut för så är nämligen inte fallet utan det är ett nytt jobb för mig som det handlar om.
Jag skall förmodligen (om allt går som det är tänkt) börja som veterinärassistet på en ny startad klinik i strömsund så det är just nu väldigt rörigt runtomkring mig och hundarna *skratt*
Men det har alltid varit lite av ett "önskejobb" att få jobba med både djur och människor..


1 kommentar:

Pernilla sa...

Men åh va roligt!! Hoppas verkligen det går vägen för dej och att du får bli veterinärassistent. Vi håller tummarna o tassarna!!!

Synd bara att inte det låg lite längre söderut ;)

Kram