söndag 25 januari 2009

Tisdag

Har tillbringats utomhus, med både skoteråkning, sparkning och jaga rådjuren runt i skogen gjorde både mig och hundarna gott. Hela gänget ligger i sina korgar och sover som stockar.
Men i morgon är det en ny tag och nya tag då vi skall pjäxa på oss och bege oss iväg på skidor!

I lördags var vi på ögonlysning i Örnsköldsvik hos Ingemar Bergdhal.
Nickie och Jill fick UA, Scooby däremot som gjorde om sin ögonlysning (6 mån sedan) har fortfarande sin skada på ögat som än så länge är oförändrad, veterinärerna har valt att kalla det olika men något riktigt konkret svar om vad det kan vara har jag ännu inte fått ..
Vi kommer att ögonlysa honom om 6 månader igen så tills dess att jag fått mer "under fötterna" kommer Scooby's avelskarriär att ligga på is.
Efter ögonlysningen fick vi åka hem till Monica m familj och hälsa på!
Jätte trevligt med mycket hundprat och gott fika.
Dessutom fick Bell följa med in på lite miljöträning och träffa Monica's små pappisar.
STORT Tack för en trevlig kväll Monica, nästa gång vi ses är förmodligen i vänstervarvet *skratt*

Annars (som några av er redan vet) går vi i väntans tider.
Och ingenting är väl som " väntans tider" ?
Det är nämligen en utav jämthundstikarna som skall valpa vilken dag som helst *spännande*

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Vilka härliga bilder . Skulle ha varit och ögonlyst jag också men vet inte riktigt vart jag ska fara ??// Kram