tisdag 19 augusti 2008

Lite av varje..


Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och badat upp hundarna inför utställningen i Piteå på lördag!
Något som verkligen kändes behövligt efter veckans alla skogspromenader.

Igår åkte jag ut och la några nya spår till Scooby och Jill.
Spåret fick ligga 3-4 timmar innan vi gav oss ut.

Scooby är alltid lika taggad, han tappade dock bort sig i en av viklarna så han fick bakspåra ganska långt innan han var tillbaka på "banan" igen.
Men jag är otroligt nöjd med hans insats, han jobbar i ett högt tempo men är trots detta väldigt spårnoga.

Jag har faktiskt anmält honom till anlagsklass i sundsvall under september-månad!!
Kanske är lite tidigt för honom att starta ännu men vi ska träna på, vi blir ju trots allt en erfarenhet rikare!

Jill gick även hon bra igår, hon är lite okoncentrerad och lätt störd men jag tror att det blir bättre när "poletten" ramlat ner! Hon markerar väldigt tydligt med tassarna när hon hittar klöven, och igår så valde hon även att bära den med sig tillbaka till bilen *skratt*
Tror även att hon kommer kunna bli väldigt duktig med lite tid och träning.

Den 7 september så är Scooby och Amelia anmäld till agilitytävlingen i Kramfors.
Scoobydottern Lisa kommer även att göra sin debut den här dagen så det kommer att bli mycket spännande!

Jag och Scooby har satt upp nya mål, nämligen att ta oss upp till trean. Förmodligen är det ingenting som vi kommer hinna med iår då vi endast har tre tävlingar i 2:an kvar, men jag ser verkligen fram emot den dagen då vi kliver in på en klass 3 bana!

Kan även skvallra om att Scooby sonen "Robban" kanske blir pappa i höst. Han har nämligen haft finbesök idag så förhopningsvis så kommer det födas Robbanvalpar i slutet på oktober, Vi håller tummarna!

Inga kommentarer: