lördag 2 augusti 2008

Utställning i Svenstavik


Vid 7 imorse så gav vi oss iväg mot Svenstavik. Som jag tidigare nämt så var det Scooby, Jill och Rocy som skulle ställas ut. När vi kom fram så tog vi ut och rastade hundarna, veterinär besiktigade och letade rätt på våran ring.


Scooby var först ut, han gick mot två stycken andra hanar. Varken Scooby eller domaren var på humör tror jag *skratt* det slutade med en slät etta och sist i sin klass (3:a). Jag är nöjd vilket fall, han fick sitt första pris som jag hoppats på.


Kritik: Snart 4 år gammal maskulin hane, mycket sött huvud, bra öron och mörka ögon.
Kunde haft bättre bett, bra hals och rygg. Bra ansatt svans men den kunde vart lite mer stabil, bra bröstkorg, bra vinklar, benstomme och tassar. Rör sig bra bak, kunde vara lite mer parallel fram. Bra pälskvalitè men urfälld för dagen, bra behäng på öron, bra färg och temperament!


När jag gått klart med Scooby och lekt med honom utanför ringen en stund så var det bara att slänga på sig en ny nummerlapp och springa till jämthundsringen där min pappa väntade med Rocy. Rocy har sen tidigare ett 3:e pris i finland så idag satsade vi på ett andra pris.

Domaren charmades av Rocy's milda och goà sätt, vi fick vårat andra pris! *tummen upp*

Domaren hade till och med problem med att bestämma sig för ett första eller andra pris, men som jag sa innan så var vi ute efter ett andra pris så han kan bli jaktchampion, så vi var mer än nöjd!

När vi var klar med Rocy så hade precis pappisjuniorerna börjat och Jill skulle in och göra sin debut så det var bara att lägga benen på ryggen.

Jill skötte sig utomordentligt bra och tyckte att det var riktigt kul inne i ringen.
Hon slutade som tvåa i sin klass med CK !!! Vem hade kunnat tro det? Det var ingenting som jag hade förväntat mig med tanke på konkurrensen, men gud så kul!
Jills kullsyster blev 1 så det kändes extra roligt att det var kullsyskonen som tog hem det.


Kritik:
Snart 11 månader gammal, Feminin tik m gott huvud, bra öron, ögon och bett. Bra hals, rygg och svans. Bra vinklar, benstomme och kropp för åldern. Rör sig bra, bra päls, färg, behäng och temperament!


Stort Grattis till Monica och Chippen som tog hem CERTET!

Även ett stort Grattis till Inga-Lill och Laila som plockade BIR & BIM!!

(och för att jag fick titta på små bebisarna såklart- Tack!)


3 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Grattis Grattis vännen . Du och alla älsklingar är värd allt och mer !!! Kram

Pernilla sa...

wow!! GRATTIS!! Va roligt att höra att det gick så bra för er på utställningen.

Kram

Michaela Larsson sa...

Tack för era gratulationer, det var helt galet kul att det gick så bra för lilla Jill på sin första utställning :) Ska bli roligt att träffa er i sundsvall !!