söndag 7 september 2008

Agilitytävling i Kramfors


Idag har vi varit i Kramfort på Agilitytävling!
Det var faktiskt deras första agilitytävling (iallafall på många många år!)

Nickie gjorde sin debut idag, 2 diskningar blev det men det var verkligen på håret båda gångerna att hon skulle gå felfritt. Jag är så otroligt nöjd med hennes insats! Hon hade fart, koncentration och var trots det lilla hon tränat ganska hindersäker. Nu har jag fått lite blodad tand och kommer garanterat att fortsätta tävla henne!

Amelia diskade jag i agilityklassen, hon hoppade fel genom däcket (tog ramen) och fortsatte sedan vidare till nästa hinder. Men i hoppklassen var hon laddad och gjorde ett bra lopp med 5 fel och slutade på en 2:a plats!!

Scooby blev även han diskad i agilityklassen, jag dirigerade honom inte i rätt tid så han lurades och tog fel hinder. I hoppklassen fick han 5 fel pågrund av sina små piruetter innan tunneln men han vann faktiskt den klassen *jippi*

Sen måste jag rikta ett jätte GRATTIS till Clary och Scooby dottern "Lisa" som även hon gjorde sin agilitydebut idag. Hon vann agilityklassen och fick pinne! Helt otroligt..

I övrigt har det varit en kanon fin dag, välanordnad tävling med många trevliga människor!
Vi håller tummarna att denna tävling även anordnas nästa år!
Nu laddar vi inför nästa tävling i Örnsköldsvik..

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Grattis Grattis.. Blir aå "AVIS" :-)
Tänk om jag kunde ta mig tid och börja träna jag också. Verkar SÅÅ KUL !
Kram