torsdag 4 september 2008

Grattis stjärnan!

Tänk att att flockens minsting redan blivit ett år!
Jag minns att jag och mamma skulle åka ner till Lena och BARA titta på valparna när dom var 5 veckor gammal. Innan det så hade vi haft telefonkontakt och Lena hade mailat bilder på dom små livet.

När vi träffat valparna och suttit och tittat på dom (ett par timmar) så var vi fast! En av valparna skulle få flytta in hos oss, men vilken?
Jag fastnade för en valp som Lena själv skulle behålla medans mamma fastnade för lilla Jill och en valp till.

Vi beslöt oss för att Lena skulle välja valp till oss eftersom kullen var så jämn och fin så kändes det som att det inte spelat någon roll vilken av dom vi fick.
Lenas val lanadade på Jill (Zabizax Cayenne Pepper), en fartfylld liten tjej som alltid viftade på svansen!

5 veckors bilden
Det kändes som att tiden gick så otroligt sakta i väntan på att Jill skulle fylla 8 veckor. Men tillslut så var hon äntligen här, hon kom in och tog alla med storm!

Jill och jag blev oskiljaktiga, hon gick dit jag gick hela tiden och ville vara med på allt.
Hon fick börja träna slalom och lydnad vid ganska tidig ålder. Eftersom att hon snappar upp allting väldigt fort så fick jag hela tiden komma på nya saker att lära henne.
Det är en fruktansvärt rolig hund att äga, hon funkar alltid och har en otroligt bra on/off knapp.
Hon kommer att börja tävla lydnad, agility och viltspår när hon har åldern inne.
Det är dom tre grenarna som jag tränar henne mest aktivt i.
Självklart kommer agilityn prioriteras då jag tycker att den är roligast *skratt*
Jill har fått testa på utställningar det här året och jag kan inte säga annat än att jag är nöjd, hennes första utställning så fick hon CK och blev tvåa i konkurrensen!
Detta är (oavsett vad som händer) min stjärna!

10 månader gammal

3 kommentarer:

Maritasblogg sa...

Vad glad jag blir när jag ser bilderna på Jill ( hon har utvecklats till en otroligt vacker dam ) Nu har jag ändrat åsikt, du vet ju vad jag tyckt förrut!!

Kram

Pernilla sa...

Grattis stjärnan Jill 1 år!! Tänk vad tiden går fort. Eller ja, inte om man väntar på att en valp ska bli lev klar.. då går tiden såååå sakta!! Jag vet att det kändes som en evighet innan vi fick hämta Roxie. Det gick ju lite snabbare med Diddi *haha*
Kram

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

ÅÅÅÅ, är hon ett år nu, då måste det väl snart vara dags för mig att äntligen få para henne, jag menar hon har ju varit här två gånger och båda gångerna har hon löpt, så jag tror att hon alltid löper, fast min människa säger att det inte är så.... Puss puss Jillsan, vi ses snart!!
Robban